28 mars 2009

homunculus






"För egen del har jag slarvats ihop på ett skandalöst sätt, de måste börja inse det, och det är mig som allt dinglar på, eller ännu bättre, mig som allt, mycket bättre, mig som allt snurrar kring, krukmänniskan som allt snurrar kring, utan mening, jo jo, säg inte emot, allt snurrar, det är ett huvud, jag är i ett huvud, vilken illumination, psssst, det fräser till, det är släckt igen."

Samuel Beckett, ur Den Onämnbare


Godsägaren fanns inte intill mig i sängen, jag hade ingen att hålla i handen, han är fortfarande ute med sin lilla kurtisan. Jag faller snart tillbaks till sömnen igen.

Drömmer. En ung angelina jolie får mig att längta efter att knulla alla flickor i alla tjejligor i hela världen. Hennes platta arsle, hennes stora pattar och smala armar. Nakna underklassflickor som krälar över och under varandra med huden blottad, som bränner sönder sina hudar, unga mödrar som föder barn, som bränner upp sina foster längst in i skogarna.

Klippa pappdockor och teckna ner ord. Jag. Jag består av hästdynga, ruttnad sperma och blod. Jag är skapt ur en föruttnelseprocess.

Klippa pappdockor och teckna ner ord. Det finns ytterligare några fler anledningar, det är en till tjejliga och flickor inlåsta på vinden.

Nuförtiden har jag lämnat alla slags skildringar av kvinnliga hämndaktioner bakom mig, inklusive den här, de funkar inte på mig. Jag har fastnat i dockträsket. Det består av könsblommor, långt ner i halsen, bitterljuva uppkastningar, kroppsutgjutelser, maskinblick, smitta och plasthud.

Hästdyngan, den ruttnande sperman och blodet. Som det såg ut, på ett ungefär eller exakt, givetvis med tillägg:

Virginia Andrews säger: Jaså? Du tycker att du är söt? Du tycker att den där unga kroppen är tilldragande? Du är stolt över det där långa ljusa håret som du ständigt borstar och borstar och lockar? Virginie Despentes säger: Talar med henne som till en barnunge. Som liten. Hon tog av sig kortbyxorna på lekplatsen och killarna kunde röra henne i stjärten mot godis. Joyce Carol Oates säger: Skvallra aldrig Maddy-Monkey, varnade de mig, det betyder Döden om du skvallrar för nån av Dom där, men nu efter alla dessa år tänker jag skvallra, för vem kan väl hindra mig? Den stumma flickan säger: ingenting. Hon tänker bara på sex och död.

Godsägaren kommer inte hem förrän tidigt på morgonen, han har varit med sin 22åriga lilla kurtisan under hela natten. Han luktar sprit och rök och rosa parfym, han stoppar fingrarna i halsen och spyr innan han kommer och lägger sig intill mig i sängen.

1 kommentar:

  1. jag vill så väldigt gärna ha ett litet foster i en glasburk med formaldehyd. eller ett djur. helst ett missbildat/siamestvillingdjur. skulle passa bra med min trattgrammofon

    SvaraRadera