30 oktober 2009

trolldeg hos grannfrun ikväll




Hon bjuder mig på halstabletter, hundgodis, billigaste champagnen, använda strumpor, dopförättningar, barnböcker och smyckeskrin. Vi tittar på nyheterna på högsta volym. Hon ger mig gliringar för mina fula kläder. Hon tycker jag klär mig för tunt trots att jag har pälsen på mig. Hon tycker jag hör för dåligt trots att jag vid flertalet gånger förklarat min nedsatta hörsel på höger öra. Hon accepterar det inte. Hon tycker jag har för hårda nypor när jag masserar henne. Hon får blåmärken väldigt lätt. Hon är en feeder. Ät flicka lilla, ät. Jag vet inte hur många timmar i mitt liv som jag spenderat i hennes lägenhet. Jag fortsätter spendera timmarna där. Hennes hudkräm luktar så gott. Hennes fetma gör mig lugn. De vassa ögonen ser igenom mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar