21 juli 2009

lily, kom hit!


Jag har så tråkitt förstår du lilla cp-lily. Vi kan väl röka cigg å dricka mintlikör i mitt kök? Godsägaren har bakat surbröd som du får smak & olimpia är lugn och fin & jag vill känna på dig. kom kom kom! Har rensat garderoben och behöver bli av med en och annan horutstyrsel du kan få. kom kom kom! Dr X är här. Han kan fixa din mun och din hals och kluvna läppar. Vi kan fixa & trixa tillsammans. Jag dööör av uttråkning, av att en viss klippdocka skriker mig i örat, av att jag gråtit ögonen ur mig på kliniken.

Här, en liten dikt till dig medan jag väntar:

"[...] Lacksvarta Lily
(lapaotomi). Jag är bara här i
affärer, litterära affärer.
Får
jag föreslå de kodicill-klara kablarna?
Likt felsägningar som snackar i natten.
Korus av automatiska uteslutningar.
Ge min ingen etikett så länge jag
har vett. Sök & förför, förbannelse
& malör. Antag att du antar,
omständigheter som invänder. Krön
avund. Bua inte ut mig
när du menar Burträsk. Just
detta vet jag eftersom hon föraktar
mig så:
Ketchup kommer tas för blod
bara under mycket speciella omständigheter.
Jag hade en röd boll / Jag hade noll
koll. Hjälp mig så att jag kan existera
igen."

Charles Bernstein,
från dikten Tänker jag tänker jag tänker ur samlingen De svåra dikterna anfaller, eller Högt spel i tropik-erna

Kom, kom, kom!

2 kommentarer:

  1. besöker dig nu på din begäran, men bara för att säga detta:

    var vänlig och sluta locka på vår lily, hon har förlorat talfömågan och är överhuvudtaget inte anträffbar

    SvaraRadera
  2. vad har du egentligen gjort med henne?

    SvaraRadera