9 september 2009

dagar utan slut






tavlan av whiskey tango





tillbaka till paradiset: plockar upp ruttnande fallfrukt. vänder upp och ner i jorden. finner skärvor, rötter, avföring, likmask, daggmask, toapapper, ölburk. försöker ha sönder jordkokorna, inser att det är snigelkroppar jag mosar sönder.

jag är känslig inför insekternas liv.

klippdockorna ligger fortfarande på golvet. högfärdigt stirrar de på mig. delarna har passats samman igen. jag är inte ett dugg intresserad av dem. imorgon en till dag av tider att passa. jag vill ha jullov nu. det här livet är för mycket.

6 kommentarer:

  1. perkinson disease: tack för lånet/stölden

    SvaraRadera
  2. min låttext på whiskeytangos tavla, hedrad att ha den med på din blogg.

    SvaraRadera
  3. ann-katarin rosenblad: varje dags sanning dom där orden. tack!

    SvaraRadera
  4. du får stjäla hur mycket du vill från mig
    STEAL FROM THIS BLOG I STEAL FROM YOURS

    SvaraRadera