3 september 2009

människoverk, maskinvärk



rådjursflickan presenterar/blottlägger maskiner för mig. runt midjan ett bälte av allehanda verktyg. allt till mitt förfogande.

ett show-room för epileptikerna. ska vi göra det på scen? en maskindans som eskalerar, som juckar mot de fria kompositörernas improvisationsstycken?

ja! det gör vi! let´s do it! classic ballroom, here we come!

nu: lite lunch och lite smink
sedan: regnet som smetar ut sminket

alla jag träffar är lyckliga nuförtiden. jag också. höstluften livnär. alla förruttnelseprocesser göder. under röda löven finns alla hemligheter, finns kraften för alla och envar. läkeprocessen slutförd. sjukdomar begravda. ärkeängel rafael har uttömt sina krafter på läkekonstens område. nu återstår endast att invänta tjutet från hans horn som förkunnar domedagen, den yttersta dagen för oss alla. pegasus är förresten drunknad, hans vingar avbrutna. kommer inte längre i närheten av mig. har avslutat sina plikter som evig följeslagare.

hej då

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar