7 september 2009

pentagram i naturen

























godsägaren skrattar när jag berättar om formerna som slår ut mitt medvetande, som får mig att häpna och förbryllas. godsägaren skrattar när jag berättar om mönster som inte försvinner från från mitt synfält, om de där villorna och snitten och formlerna som får mig att vilja fortsätta leva. sedan sätter han gyllene snittet i halsen. jag skrattar.

att leva är verkligen en förunderlig sak. nu ska jag sätta allt i halsen. lagom till imorgon bitti kommer allt komma ut ur munnen med en matematisk precision som kommer slå alla med häpnad: ordens gyllene snitt.

först och främst: kroppen som behöver vänjas

glöm inte: det finns modeller für alle! den enda dräkten vi ikläder oss - mönster vi finner. alla av samma skrot och korn. vaxflickan är hoppfull idag. vaxflickan ser skönhet i varje vinkel.

Nu: chips i sängen, smulorna varje dag. lakan som behöver vädras. gödningen som inte ger vitaminer, ger fläsk.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar