30 september 2009

kommiser hjuler & mama baer



Olimpia: In det längsta, inuti. Och lyssna, bara lyssna. Gå in det längsta, där inuti. Vaxtrasa! Du börjar tappa bort dig själv!
Vaxfröken: Det är detta med viljor, med matematik, med uppställning och klipp och klistra med beräknande Gäster och Värdinnor. Jag vet, det tar kål på mig. Att ha full kontroll över klippdockorna gör mig illamående.
Olimpia: Du måste hitta en metod.
Vaxfröken: Ja, jag måste hitta en metod. Men. Hur. Då? Men. Vad. Då? Är det inte bara enklare att stycka upp sig själv? (Paus.) Det är en metod... Då börjar Uppstyckningarnas Tid från och med Nu.
Olimpia: Ok.

4 kommentarer:

  1. Leta efter mig bakom front-desken så ska jag berätta för dig om PROBLEMLÖSNING, ibland är uppstramning allt som behövs docka lilla.

    SvaraRadera
  2. vet inte om jag vill anförtro mig åt dig.

    SvaraRadera
  3. då kan jag berätta för dig att det vet jag... dvs om du vill se lily igen?

    SvaraRadera
  4. ok. vad vill du att jag ska göra? du har mig i ditt våld. bara du ger varbölden en chans.

    SvaraRadera