6 september 2009

grafologisk handbok för sökare















söndagar är också smiskdagen. för att driva ut onda andar och gift. godsägaren talar om barnen som använder imperfekt när de leker. jag lyssnar tillgivet, svettas. godsägarens läsning varvas med sökningar på vår framtida stuga. vi har tröttnat på vårt gods, det är så mycket sjukdom i dessa väggar. så mycket minnen av läkning. jag lägger mig ner över sängkanten med stjärten i vädret, tillbedjer hans scheike och hans smiskflickor.

p.s. lyssnar på såg. det skär i min hals. salomes gäspningar i mitt öra. hennes katalogiseringar av porrartiklar. mor som ringer och för en gångs skull är alldeles tyst. olimpia river sönder möblerna med sina klor. godsägaren skriker stuga stuga stuga. drömde förresten om en flicka med mörk hud och födelsemärke över halva ansiktet. hennes lägenhet. utländska män runt ett bord. ingen aska på golvet sa hon. jag tog aldrig av mig mina skor. fönstret var vidöppet och gardinen fladdrade. sedan var det morgon. försöker tyda drömmarna genom handskrift.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar