11 september 2009

fågeltöser i taket








chin-chin



maskinfröknarna väver, huden över knogarna som spricker, försörjningen i hus.
vaxflicka! koncentrera dig!
det är fredag idag.
solen skiner, det är mitt i sommaren, vill inte sitta inomhus.

igår träffade jag han ("en avlägsen knarkare som fortfarande knackar på min dörr. En guldlockig page, en Mr Bandit i rödsvartrandig kostym, med röd väst och blå ögon" aka en jävligt sliten udo kier) som bajsar på flickors ansikten. han är en av alla männen från ur-skogen. där sysslar man med sånt: man vräker ner flickorna i snön, slänger bort deras handväskor, sätter sig på deras ansikten och lättar på trycket.

idag borde jag strimlas av maskinfröknarna.
idag borde jag niga och buga inför Gästen och Värdinnan.

rådjursflickan! jag har presenter till dig! hoppas du utför plikter & nytta på madame.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar