11 september 2009

toxikologi (del v: smulorna i sängen)




collage av danilo stankovic








nej, idag funkade det inte. köttet dövade alkoholen och jag återvänder hem. främst för att maskinfröknarna kräver min uppmärksamhet. och olimpia kräver dyraste kattmaten som måste inhandlas. ska trä på mig min trångaste svartaste cocktailklänning imorgon, gå runt med klackskor inomhus med sue-ellen vid min sida även fast hon försöker undanröja sin existens.

min hals är en kloak av brandrök. när jag fyller 30 kommer mitt ansikte bara bestå av rynkor. det var länge sedan jag läste poesi, men för tillfället lever jag länge på skändlighetsutställningen.

imorgon ska jag även smörja in fräken flötas bröstkorg. inte för att jag tror att hon har svårt att andas men för att lindra den hetta som strålar från henne till mig. inga styxfloder att simma över imorgon, inget radioaktivt golv.

imorgon ska bli en vacker dag. och natten som följer på den ska bli ännu vackrare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar