4 juni 2009

cutting edge entertainment


Om jag hade ett skinande huvud i magen - det skulle glimma och gnistra och göra andningen lugn -

Ärligt talat håller jag på att kvävas, således underhållning/lindansarlekar/det vasseggade, starts with this:

Mjukisdjur står uppradade ner i fotändan av sängen, insnärjda i satintyg och dockors våld. Mjukisdjuren tror i sin enfald att de läker med sin fluffighet.

Och förresten -

en apa på teven ramlade ner från sin mors rygg och fick hjärnskador, sakta förruttnades den levande vävnaden innanför skallbenet. Djurskötarna fick lov att avliva den stackaren. De grät floder. Jag skulle skämmas om jag var djurskötarna. Plötsligt blir de läkare, förklarar kontrastvätskornas verkan när de avbryts av Kalypsos ljudande -

Kalypso sjunger på mig. Jag vill ha en drink som heter Kalypso, med paraply & sugrör tack. Saltvattnet i det adriatiska havet stegrar sig, sommaren stegrar sig, det mörka djuret stegrar sig; svart släpande hår i marken; klor & lagunblått.

Godsägaren ligger någonstans i närheten, febrig. Hans yra och svett är trygg. Jag är fortfarande påverkad. Nu måste det vara läggdags. Imorgon är som vanligt en annan dag, imorgon är jag en annan. Nu: ömsning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar