9 juni 2009

tro

hyllning (antichrist)

...

mytologin och uppenbarelsen som alltid varit allomstädes närvarande / Ta Då Det På Allvar / / uppmanar sig själv till frälsningen; närmar sig det /

...

Trodde mig kunna leka utan fara -

intalade mig det; har aldrig tidigare följt hela vägen för jag har alltid återvänt, alltid haft repet eller snöret bundet till / / alltid återdirigerad till den väg som i allas ögon ser ut som en väg

Horden av ansiktslösa kvinnor; utsuddade dragen, söndervittrade, oskarpa; magiska sken. Skäms över min lättköpthet, denna frälsning som gröper ur mig, skäms över att visa upp, skäms över andra att ta del, skäms över att inbilla sig att andedräkten är delad, gemensam. Vad gör det för gott att spara det hela i en ask? Ingen bejakelse, ingen skärskådning. Nu: rörd, sprängd, utfläkt, fördömd, utsatt, barskrapad & nerklädd De rörliga bilderna erbjuder befrielsen; hägrar, antar att inget består för evigt eller så ändrar det bara skepnad; förvandlingarna.

...

behöver en sup
Kanske dags att bryta upp
hur ska sömnen infinna sig -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar