12 april 2009

spädbarnsdockor i kvadrat


2009 är året.

2009 är året jag kommer få en massa levande dockor att leka med. Under julgranen kommer alla spädbarnsdockor kravla, alla genetiskt skadade. Livet börjar om på nytt, arvet förs vidare.

Under 2009 kommer jag bli:
  • Syster (åt min fars & den polska flickvännens kommande barn)
  • Faster
  • Faster igen
  • Morfars syster

Angående min far.


Min far är mycket gammal. Han har varit tillsammans med många exportbrudar. Han har haft flickor från alla länder, i alla färger, de har alla varit i min ålder. De har haft magnifika kroppar, de har varit gudinnor i köket, de har supit både mig och min far under bordet. Min far är en butterfly, en sugar daddy, en ömtålig sak, en kärlekstörstande man, en kontrollerande man. Nu är han tillsammans med den polska flickvännen, nu ska de få en liten spädbarnsdocka. Det kommer bli hans femte.

Jag längtar till julafton, jag längtar till glitter och blänkande kulor, till presentpapper och jollrande stämmor. Det är just det här som kommer luckra upp hat och långsinthet.

Nu ska jag snart slussas vidare till kyrkbyn utanför staden, till min famor som nyligen kommit hem från Thailand, som ska bjuda på påskmiddag och thailändska klädkopior från Dolce & Gabbana.

Dagens outfit: Sommarskorna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar