16 april 2009

memories of the doll theme

I alla fall några måste tvunget presenteras.

Hello!

Säg hej till mina begärsmutationer, till mina isärplockade dockprinsessor, till min benmärg, till dem som inte kan tala, inte tänka, till plastfigurerna med ledade lemmar, hej! En kroppslighet bortanför språk, en plastisk skönhet. I förlängningen kött och blod. Vad kan man göra med kropparna? Med köttet? Med blodet? Allt är möjligt. Jag återgår. Jag har inga redskap längre. Mina vänner i glas och porslin, i lera och plast hjälper mig att komma på formeln.

Ångorna av latex och eter. Gipsutgjutelser. Ståltråd och träställningar. Vax. Vad mera? Celluloid. Huvud. Skulderplatta. Papier-maché. Skårhuvud.


Säg hej till Bianka!


Säg hej till Aurora!


Säg hej till Isadora!


Säg hej till Viola!


Säg hej till Denamur Bébé!


Säg hej till Albertina Marque!



Säg hej till Gertrud!


Säg hej till Elise!


Säg hej till Kersti Bébé!


Säg hej till Gerhard!


Säg hej till Gretchen!


Säg hej till Elizabeth Goebel!


Säg hej till Lilly Reinhardt!


Säg hej till Fransiska & Edna!


Säg hej till Charlotte Ellis!


Säg hej till Augustine!


Säg hej till Martha Chase!


Dagens outfit: Sprutor (Den Stora Medicindagen)

4 kommentarer:

  1. jag föredrar att kalla det b-l-o-d-s-m-i-t-t-a-n som förjagas av en bevingad häst. ptroo ptroo pegasus, dina vingar är jävligt gula, ser ut som vingar av vax, ptroo ptroo pegasus

    SvaraRadera
  2. är det a, b eller c? kanske till och med d? är det kroniskt? hur blev du smittad?

    SvaraRadera
  3. pegasys är ju iofs för kronisk blodsmitta, typ C, så det var kanske en dum fråga.

    SvaraRadera