11 april 2009

främmande


Hon bäddar ner mig i hennes säng.

Hon sover alltid med fönstret öppet, alltid naken. Jag ligger under fyra täcken så att jag inte ska få frossa. Jag har huvudvärk och ont i lederna av injektionerna. På morgonen vaknar jag med min kind mot hennes tatuerade arm.

Givetvis kommer männen på besök.

En elektriker, en hantverkare och någon som byter däcken. En annan kommer med dieseldunkar och en femte kommer med spritleveransen. Alla har dem räkor i sina fickor till katten. Mor välkomnar dem med förklädet på.

Jag sitter lutad mot timmerväggen, ser en och annan sädesärla och fjäril. Jag bränner mig. Det är på grund av tabletterna och sprutorna. Jag tål ingenting.

Jag är rastlös, röker cigaretter, vill ha en drink. Jag får inte dricka. Jag vill ha en hundgård. Jag vill sätta henne i hundgården, låsa in henne där. Så vill jag ha det. Jag vill ta bilen in till stan. Jag vill knacka på hos gangsterflickorna. Jag vill att de ska bjuda mig på allt de har. Jag vill leka med deras barn. Jag vill vara vaken hela natten.


Dagens outfit: Fågelkvitter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar