28 augusti 2009

???








Hörru Godsägare: Jag trodde vi hade planer idag, trodde vi skulle till museét för döda djur. Men du måste ta igen dig. Hemmet för epileptikerna har tröttat ut dig, spökat ut dig. kanske att yvonne och yvonne och minderåriga kurtisaner har nåt att göra.med det. grå hårstrån på bara två sommarmånader.

Så jag dricker kaffe ensam, ger Olimpia gammal mat, tänker att jag borde tränga in i fräken flöta. Lyssnar på swingermusik. Obsceniteter hit och dit.

tycker om varje varelse hon presenterar för mig.

alla är defekta.

Pär Lagerkvists dvärg säger om de normallånga och till synes fläckfria människorna: "Men det finns alltid inom dem någonting annat, som de inte låtsas om, de lever utan att veta det samtidigt många slags liv. De är så underligt undandolda och osammanhängande. Och de är vanskapta utan att det alls syns något på dem."

fräken flöta påminner mig om detta var dag. med sina missbildningar. med sina störda små flickor och pojkar.

Nu vill jag inte röra mig ur fläcken. Tänker inte beskåda döda djur. Stannar här hemma för jag är obstinat. En barnunge. Som. Ska. Bråka. Men det är ägglossning och ohanterbara känslor såsom lust, skräck och berusning.

Salomé har stängt av telefonen, gör sig onårbar för alla och envar.

Jag är rädd för att åldras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar