16 augusti 2009

rådjursflickan och la cittá nuova




rådjursflickans nya arkitektoniska stad och hennes vänskap med antonio sant´elia: där kan vi leka maskinflickor i gränderna av vax, där kan vi kräkas över rullbanden, där leker vi symmetriska lekar och kantiga torg.

...

jag målar mina eye-liners längre och längre, nu möts de någonstans på bakhuvudet. ikväll ska jag se hundarna sjunga. godsägaren gör dikt av psykologins forskningsmetoder. jag är i torr i munnen. vill våldtäkt nu, vill späkningen (det är mor som tillhandahåller spjälkningen men hon är på pilgrimsvandring).

nu går jag ut, nu stöter jag på epileptikerna, nu.

...

hej sue-ellen! hej salomé! var är ni? ska vi mötas upp? ska vi blötlägga våra tungor?

2 kommentarer:

  1. Hahahahahaha hela denna konstiga dag morfas in till haha, har hittat en sida där någon skriver så att jag blir varm!

    SvaraRadera