23 augusti 2009

toxikologi (del iii)








sover hela dagen. funderar kring den skörhet som gör att jag aldrig riktigt blir återställd trots timmar av sömn och ogiftig vätska. går ut med gasmasken. hittar spader dam liggandes på gatan. funderar kring vad det skulle kunna betyda. att det är ruter i damen? att en väninna som heter rut ska komma till godset? att damigheten i alla lägen är förgänglig? att jag ingår i ett dambridgesällskap?

jag vill ha ett rävansikte.

jag vill återigen sköljas ren i alkoholen. vill stoppa munnen full, ha håriga ben i munnen. vill att olimpia är snäll mot mig, vill ha okristliga kors svarta som natten. vill belönas med exorcism, att få se de onda andarna i ögonen.



jag bestämmer mig för att återvända till sängen. mina trosor är trasiga. jag läser poesi. jag sänder telepati.

det är trots allt fantastiskt att känna sig levande, fantastiskt att uppslukas av tillstånd.

det är fantastiskt helt enkelt. ock kåt är jag.


2 kommentarer:

  1. åh ho japp jag älskar dig. mm.

    SvaraRadera
  2. & jag snor dina kors du sötsura candy för dom är så fina. och jag tänker på det uppochnervända du har runt halsen. ja, jag har minsann sett, har ögonen av porslin öppna, klarvakna. I have my eyes on you

    SvaraRadera