24 augusti 2009

pang pang du vann


"Du får inte sikta på någon människa" säger mormor, grand old lady, när jag hade vitt hår och skjutvapen i min hand. "Får inte springa runt, inte vara i kojan ovanför utedasset, inte vara på höskullen, inte sparka boll (fönster kan gå sönder), inte vara ute när det är mörkt, inte vara med gossarna, inte vara med lortiga högljudda flickor vars föräldrar är tvivelaktiga." Fine. JAG LEKER MED DOCKOR ISTÄLLET. Låter dem ha skjutvapen i sina plasthänder, låter dem sikta på varje jävel, låter dem misshandla, låter dem bli uppklädda och våldtagna. Gnider barbiedockornas plastbröst, idkar sex med dem i pastellrosa lekstugan bredvid tallen som aldrig slutar växa, tar med dem ut till slagghögarna. Letar kattguld, är min egen alkemist. Får allt jag vill ha eftersom ingen kan sätta spärrar inuti.

Så.

Stannar därinne. Kan lockas ut, men helst under tvång.

kissa lilla flicka kissa hörru kussemurra tissa stryptag gulliga urinstrål-a bedårende hud-en hunden lilla lilla och massa hår med massa hår hela tiden för skalpen på flickorna är skapta för svall lock krull och borsta tag


Nu: stridsutmattning miniatyrsoldater evigt gula flickor vätesuperoxid vax plast porslin svart tusch på hud bugningar & nigningar inför det ockulta djurspråk symbollekar språklösheten det stumma det kroppsliga ryggmärgsbråck klumpfot gomspalt hela tiden begär hela tiden kroppen som styr hela tiden gifter hela tiden under krafter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar