30 augusti 2009

we all sleep alone





somnar med sängen full av pommes frites-krydda, vaknar glad i hågen. dagen full av förväntan, är lugn. riktiga klippdockor strödda över hela golvet. klipper jesusgestalter, avhuggna kvinnohuvuden och magra armar. allt är frid och fröjd. allt är verkligen frid och fröjd tills jag börjar tänka på den frid och fröjd som råder. horror vacui. och nu: panik. stressad inför morgondagen då riktiga livet ska påbörjas, rädd för att inte kunna somna ikväll, rädd för att jag inte vet vad jag ska göra av mig själv i denna rådande stund.

ringer salomé - inget svar.
tar en promenad med godsägaren - han måste först och främst avsluta sin sådd, odlingsraderna, beräkningar för tillväxt och säsong.

utdömd åt mig själv.
måste andas höstluften. måste andas. borde tvätta håret. upp upp tidigt imorgonbitti, minuterna går, tick-tack-tick. fröken ur - jag ber dig! var barmhärtig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar