26 maj 2009

mini me

Det stinker kött från godsköket. Doften gör mig illamående. Har redan ätit pommes frites, välling och inbakad kycklingpizza idag.

Olimpias svans har börjat läka, hon ligger och breder ut sig i sängen. Pappdockorna har häftat sig fast i varandra, dansar ringdans runtomkring mig, inbillar sig midsommardans, häcklar mig. De slickar sig om munnarna, är allmänt äckliga.

Satinkuddarna väntar. De är så fuktiga nuförtiden. Går till sängs med avsky. Dock en dragning.

P.S: Klippte håret inatt. På mig själv; töcknad av trötthet. Gjorde inte en Britney men likväl en Skorpan. Ser ut som en anorektisk rövluva, som en patetisk dvärg. Kindkotorna hårda, håravfall och monsterlinjer. D.S.

...

Jag är våg. Det innebär vågskålar som aldrig balanserar. Det innebär antingen eller. Det innebär parfymhandlare och slaktare. Det innebär illamående. Något att vänja sig vid. Något jag redan är van vid.

Nu ska jag äta godisremmar; sedan spy, sedan satinkuddar, sedan avgaser. Insnärjd i Olimpias våld.

Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar