19 maj 2009

formikofili (del II)


Något som rycker i skogen, rycker mig, rycker fågel, rycker grävling att jagas av. Svamp -arna, trall -arna, eko, ekot P1, radiotune, mansrö -sterna, stenarna, bröst byta kläder i tid och o -tid Skogen är mitt omklädningsrum, djuren är det som jagas, jagar mig från män -niska, maniska. Radion i skogen, fåglarnas röster, mansröster. Trösten. Trastens ljud, kvitter, drillande. Drilla mina bröst. Trilla min tröst. Tra- tra- la Trast - na. Mitt kött trillar av, mitt kön, min hud. Jag är avpälsad, fettlös, bara ett skelett i skogen. Ett vårdslöst djur. Trillar runt, drillar med djuren med männen, mansrö - sterna; ljud från radio. Täppas Fågelberg knullar som en hund. Ett djur i mig i skogen, mark rycks undan, ry -cka undan, ryta grävling, jagas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar