11 maj 2009

utdömda platser och hunger

Det finns platser att besöka. Det finns hotell men inga jag för tillfället har tillgång till, alla verkar vara utrymda och låsta.

På den här platsen fungerar inget för tillfället. Godsägaren är stum. Olimpia har gömt sig bland dockorna. Jag är enormt hungrig men vet inte hur man lagar mat, därför proppar jag i mig sliskiga sötsaker. Borde klippa pappdockor, borde ställa upp dem på led för att sedan häfta dem samman, först då kommer befrielsen. Måste göda strimman ljus, måste en massa saker, hela tiden, och tro mig, detta med att vara tvungen dödar minsta lilla strimma.

Nu: Äta något, helst kött, helst något med svans.

Sedan: Kanske se en våldsfilm, kanske dränka mig i liljekonvaljdoft, försöka minnas drömmen jag hade inatt, smeka Olimpia, försöka sova, göda utväxter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar