16 maj 2009

pandoras ask öppnad

Nej, ingen levande fågel i sikte. Men andra, som jag kan äta mig mätt på.

Idag måste godset städas, aftonklänningar vikas, spetsunderkläder gömmas. Jag tror förresten att godsägaren är deprimerad. Han sitter i godsfönstret dygnet runt och röker sina cigaretter. När han inte sitter där står han framför gökuret, vrider gång på gång upp det, väger kottarna i sin hand, hävdar att gökar är de ondskefullaste djuren på den här planeten och att vi inte borde tolerera något sådant på vårt gods.

Jag vet inte vad jag ska göra för att muntra upp honom. Att dränka mig i blommor brukar fungera, men just idag vet jag inte om det har någon effekt. Förresten är min liljekonvaljparfym slut.

Ikväll ska jag hem till Salomé. Det ska bli roligt.

Jag har ingen värk idag.

Dagens outfit: Blomster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar