8 maj 2009

rapport från örnarnas näste (del I)

Nu har de åkt, nu är allt upp till mig igen.

Godsägaren funderar på att köpa en garderob åt mig, en alldeles ny och fräsch från Ikea. Den ska ha skjutbara spegeldörrar där han ska kunna spegla sig. Han ska låsa in mig där, för att sedan ta fram mig när han är i behov av mig. Det låter som en bra idé.

Angående örnarnas näste.

Jag spenderade förra sommaren där, tillsammans med en bunt polska kvinnor, alla släktingar till polska flickvännen. De bestod av fyra generationer, sammanlänkade i rakt nedåtstigande led. Vi drack väldigt mycket, åt väldigt mycket, drack ännu mer. Det regnade varje dag. De äldre kvinnorna tog på mina bröst, tyckte de var i minsta laget. Vi åkte bil, åkte runt till varje köpcentrum på jakt efter den billigaste maten och drycken.

De läste korsord och tjattrade sina konsonantramsor. De bäddade ner mig i bäddsoffan, ville helst att jag skulle ligga större delen av dygnet, de matade mig med fläskkorv och äggtoddy. De smetade sina läppstiftsmunnar på min kind. Till slut flöt dygnen ihop. Det var värre än det brukar vara här hemma på godset.



evakueringsplan för örnarnas näste
















maten som aldrig tar slut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar